En kväll på Ströget

Efter en snabb flygresa ner till Köpenhamn och sedan tåg till Örestad och vårt hotell tillbringade vi en eftermiddag inne på det stora köpcentrat som ligger strax intill.
Vi gick runt och tittade och kunde konstatera att många av affärerna är samma som hemma. Men en och annan butik hittade vi som var ny för oss. Sedan gick vi till Starbucks och drack varsin stor kopp kaffe, eller mellan stor egentligen fast den var riktigt stor.

Eftersom vi inte kunde hitta någon ordentlig restaurang inne i centrat tog vi Metron in till Kongens Nytorv och promenerade därifrån och gick Ströget fram tills vi hittade en trevlig pub med några bord även utomhus. Vi åt en riktigt god middag med gott öl.
På gatans andra sida stod några musiker och spelad, riktigt bra dessutom.

Musikunderhållning

Jag åt en Club Sandwich med en flaska Rochefort 6

Det här inlägget postades i Livet, Mammason, Resor. Bokmärk permalänken.

4 svar på En kväll på Ströget

1. Åsa skriver:

Glöm inte att äta nåt nere i Nyhavn ! Där hittar ni nåt mer danskt.

• Kraka skriver:

Vi har ätit precis det vi ville ha och upplevt det vi ville. Men visst, jag skulle kunnat tänka mig en massa ”pillade räkor” men det får bli nästa gång…

2. Åsa skriver:

Tja;de pillade räkorna hittar man ju överallt! Kanske också i Nyhavn!
    Bra att ni haft en trevlig semester och hoppas konserten var bra.
    Man behöver små minisemestrar av och till och vart man tar vägen är oftast inte det primära.
    ( sen är nya miljöer och mat rätt sammankopplade för mig. Jag gillar att söka upp det speciella när jag är nånstans. Det var därför jag tipsade om att gå bortom Ströget och turistställena där)

• Kraka skriver:

Vi hade trevligt och är nöjda med vår lilla minisemester. Vi åkte primärt ner för att se Yoko Onos utställning på Lousiana. Resten var liksom ”på köpet”.
      Konserten är i december i London, om du nu inte menar gatumusikerna förstås. De var riktigt bra, det är ju tyvärr inta alltid som gatumusik är så tilltalande.
      Vi valde att sätta oss på Ströget och titta på folk. Ibland kan ju det också vara trevligt. Jag kommer säkert att åka ner till Köpenhamn i andra sammanhang nu när jag bor på framsidan. Ska tänka på ditt restaurangtips då.