Återresan

Tisdagen blev en lång resdag igen. Jag skulle sova lite längre hade jag tänkt, eftersom jag inte skulle iväg tidigt till något.  Men istället var jag vaken flera timmar mitt i natten. Helt i onödan. Jag hann plugga lite för att fördriva tiden. Men det hade varit bättre om jag sovit.

Gick upp vid 8-tiden. Gjorde mig i ordning och började packa. Gick och åt frukost, en ordentlig engelsk frukost. Packade klart, skulle lämna rummet 10:30.

Kände att det var lika bra att åka ut till flygplatsen, hade en bussbiljett till 12:15, men man får åka två timmar före och två timmar efter. Jag åkte en timme före.

Trots att jag var tidigt på Gatwick gick tiden snabbt. Planet skulle gå klockan 17:00 och det gjorde det med kanske någon minuts fördröjning. Däremot var vi rejält försenade när vi kom fram, mer än en halvtimme. Det måste varit en enorm motvind.

Jag blev hämtad av K och skjutsad hem. Det var så skönt att komma hem. Har tagit ett långt skumbad och druckit kaffe. Men nu måste jag sova. Ska upp tidigt imorgon och de kommande två veckorna är lika fullspäckade som de innan jag reste.

*Bild från pixabay

Det här inlägget postades i Livet, Resor. Bokmärk permalänken.

4 svar på Återresan

1. Znogge skriver:

Välkommen hem igen! Kan tänka mig att ni flög i rejäl motvind och då tar det lite längre tid.

Kram

2. Mösstanten skriver:

Har följt din resa. Trevlig läsning.

3. Ingrid skriver:

Välkommen åter!
    Värsta flygresan jag gjort var en gång när vi åkte till London tillsammans med Krister (yngste sonen som då var i 12-årsåldern) Så mycket turbulens och så många flyggropar har jag aldrig varit med om varken förr eller senare. Precis när man hade fått upp glaset till munnen var det plötsligt försvunnet – det var en märklig känsla. Krister var så rädd, så han fick nästan resan förstörd, för han gick bara och vångades inför hemresan, som gick hur bra som helst.
    Hoppas du får en bra onsdag!