Är det omodernt med service numera?

Eftersom jag råkar bo i Kista så är det där jag oftast gör mina inköp. Idag behövde jag några saker från det sortement man vanligen hittar på Kicks. Jag måste säga att Kicks i Kista är en av de värsta affärer jag vet, det är trångt och rörigt. Hur som helst behövde jag ny ansiktsrengöring och jag ville ha samma sort som den jag just gjort slut på, den av det finska märket Lumene.

Jag hittade den inte och frågade expediten som höll på att plocka upp varor. Hon pekade på var det skulle finnas Lumene. Jag lyckas med stor möda tränga mig fram till hyllan hon hänvisat till, det går inte riktigt att vara två personer samtidigt mellan många av deras hyllor. Men det visade sig vara bara artiklar av typen nagellack, mascara, ögonskugga och liknande. Så jag går till kassan och frågar var jag kan hitta Lumene´s rengöring för ansiktet. Hon svarar ganska noncharlant att det finns längst ner i affären där det står ansiktsproduker.

Jag går ner längst ner i affären där det visar sig vara hårprodukter och på den närmaste platsen är det kropppsproduker. Jag går tillbaka till kassan och nu är jag rätt irriterad och säger att jag inte hittar eftersom det är så rörigt hos dem. Det är nu hon borde erbjudit sig att visa mig. Men istället säger hon snorkigt att det är för att affären blivit så stor som jag inte hittar. (Antar att hon tror att folk i min ålder är för senila för att hitta i affärer)

Jag fräser tillbaka att det ju knappast har blivit en större lokal, möjligen fler produkter som är svåra att hitta. Sedan går jag till Lindex, en affär som ju har kläder som sitt specialområde men också en fantastiskt välorganiserad avdelning för smink och hygienprodukter. Där inhandlar jag precis det jag behöver, hittar det på mindre än trettio sekunder.

Lite senare på dagen har jag ett ärende till Upplands Väsby centrum och går förbi deras Kicks. Där är det välorganiserat och gott om plats. Man skulle kunna köra en liten bil mellan hyllorna, eller nåja, en permobil i allafall. Inte brukar man vara speciellt snorkig där inne heller vad jag kan minnas. Det är man däremot för det mesta inne på Kicks i Kista. Kanske dags att fundera på att byta centrum för viktiga inköp, i alla fall vissa inköp.

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

2 svar på Är det omodernt med service numera?

  1. Lilla Lobelia skriver:

    Ja, service är omodernt… men använd din konsumentmakt – berätta för andra och sätt inte din fot där igen!

    Hälsningar från en som aldrig mer går till Cervera…

  2. Kraka skriver:

    Ja, det är ju precis det jag gör när jag skriver bistra sanningar om hur de behandlar sina kunder.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *