Mysiga måndag

Så blev det då äntligen måndag efter en helg på jobbet. Det är dessutom första  gången jag är ledig riktigt länge utan att resa hem, hela 86 timmar och 45 minuter.

Jag började ledigheten med att åka till däckverkstaden och bestämma en tid för däckbyte. Vi kom överens om att jag skulle komma tillbaka på eftermiddagen eftersom jag ändå behövde resa in till Kungälv och lämna tillbaka en bok på biblioteket.
Sedan åkte jag iväg för att äta frukost. Hittade en stor, matig bagel med både skinka, brieost och legymsallad på Coop Forums restaurang. Den var absolut lika god som den ser ut, men ruskigt svåräten.

När jag nu ändå var i Bäckebol passade jag på att shoppa lite innan jag åkte hem. Bara så där lite lagom, men det ser mycket ut.

Egentligen är det ju mest matvaror och lite kontorsmaterial som kuvert, pennor och en mapp. Jag hade turen att hitta Cherry Coke Zero, något som måste vara helt nytt. I alla fall har jag aldrig sett det förut. Jag älskar Cherry Coke! Likaså tycker jag så mycket om Lokas nya vintersmak, pepparkaka.
Det där surdegsknäckebrödet kan jag också rekommendera. Det har blivit en riktig favorit trots att det är lite dyrare än mitt vanliga knäcke.

Efter shoppingen åkte jag hem och sov några timmar, det blev ju inte så länge eftersom jag skulle tillbaka till däckverkstaden.
Jag fick en kopp kaffe medan killarna bytte däcken och sedan åkte jag och lämnade boken på biblan.

Nu åkte jag återigen mot Bäckebol för att dels få i mig lite lunch, dels shoppa ytterligare några saker i de affärer som inte hade öppet på morgonen.

PÅ IKEA åt jag fisk med remoladsås och sedan lyckades jag få med mig några saker därifrån, saker jag ska ha på min resa. Bland annat blev det äntligen av att köpa en sådan där uppblåsbar nackkudde som jag ska ha på flyget. Gissar att jag hinner slumra lite i alla fall även om vi reser från Oslo på morgonen. Vi ska väl byta plan på  Charles De Gaulle i Paris också.
Köpte några ljus med god doft, chokladtårta, bryllépudding och kanelbullar. De jag har som luktar kokos håller på att ta slut. Ska bli spännande med ljus som luktar bakverk!
Sedan gjorde jag ett besök på XXL för att köpa mig ett par cykelbyxor. De jag har finns nedpackade någonstans och jag minns inte var.
På Clas Ohlson var det extrapris på en prydnadslampa jag tänkt köpa senare så då var det ju bäst att passa på. Det är en sådan där lampa som man dels kan sätta en adventsstjärna på dels ha en vanlig skärmp på under resten av året. Nu står den på plats i fönstret med sin skärm. Man ska inte fuska med julpyntet i förväg…

När jag kom hem skrev jag klart mitt svar på veckans Bokbloggsjerka, läste lite och såg ett avsnitt av Orange is the new black.
Jag hade varit nere i Rannebergens centrum och köpt lite nötter att tugga på till ett glas rött medan kvällen gick. Det får bli en ganska tidig kväll ikväll, jag har trots allt jobbat hela helgen och inte hunnit sova mer än tre timmar.

Det här inlägget postades i Livet, Nioochenhalv kvadratmeter uppe på berget. Bokmärk permalänken.