Kviberg & Göteborg – Dag 3

Hade tänkt komma upp vid 8-tiden, men var alldeles för trött och först nästan en timme senare var jag uppe. Sedan segade vi lite till och kom inte iväg förrän senare än jag tänkt.

Jag skulle besöka B ute på Marstrandsön. F hade lovat skjutsa mig till färjan på Koön, men hem skulle jag ta mig själv.Eftersom vi inte ätit frukost och klockan redan var 11:15 när vi passerade vid Stigs center stannade vi till och åt lite där på Sibyllarestaurangen. Jag drack en kaffe och åt en liten 45-grams cheeseburgare.

Sedan åkte vi vidare, det är ganska långt och vägen är väl inte den allra bästa om jag säger det lite snällt…

B hade gått ner för att möta mig, men vi hade inte bestämt någon tid och jag såg henne inte och hon såg inte mig. Men jag traskade iväg till Sommarhotellet och när hon inte var där ringde jag och talade in ett meddelande.

Jag satte mig på förstubron och väntade. B kom sedan traskande tillbaka från färjeläget.

Vi började med kaffe och mackor ute i trädgården. Jag fick också tillfälle att hälsa på J, I och några fler som bodde där på den tiden jag också hyrde rum på Sommarhotellet.

När vi ätit klart gick vi ut på en promenad. Jag bytte skor först så jag inte skule halka eller vricka fötterna.

Vi tog sedan en tur genom Sinnenas trädgård, en trädgård som Svenska Kyrkan har för själslig uppbyggelse.

Vi fortsatte sedan för att se en konstutställning som B ville visa mig. Den hade en hel del spektakulärt att titta på.

På vägen tillbaka kollade vi in de olika restaurangernas menyer, men vi landade slutligen i att vi inte ville gå ut och äta.

Det kändes för stökigt med alla människor och trängseln nere i hamnen. Vi satte oss istället med vin och lite småplock i trädgården.

Klockan 20:00 skulle min färja gå och jag skulle sedan ta buss till Ytterby, byta till tåget mot Göteborg och slutligen ta spårvagn till Kviberg.

Det var fullare än fullt på bussen redan när bussen lämnade Koön. Sedan klev det på fler och fler utefter vägen. Jag trodde verkligen att jag skulle svimma, och då ska man veta att det är inget jag brukar göra. Men jag kom fram till Ytterby utan missöden, men väldigt kallsvettig och illamående.

Resten av resan gick bra och jag kom hem till vandrarhemmet strax före 22:00. F skickade ett mess och berättade att han var ute med en av sina vänner. Jag chillade lite innan jag la mig för att sova.

Det här inlägget postades i Livet, Mammason, Resor, Teater, museum, kultur, musik. Bokmärk permalänken.

2 svar på Kviberg & Göteborg – Dag 3

1. Znogge skriver:

Vilken bra och trevlig dag det blev även om hemresan kändes jobbig.
    Önskar en fin söndag nu!

Kram

2. Ingrid skriver:

Det låter som en väldigt trevlig dag och omväxlande dag. Småplocket ser gott ut, en caprese är aldrig fel.
    Hoppas att ni får en skön söndag också!