London, andra resan – Dag 3

Lördagsmorgonen började med frukost på hotellet. Vi var hungriga, hade ju bara ätit frukosten dagen innan. Vi hittade faktiskt ingenstans där det serverades mat så sent som efter konserten.

Det var bufféfrukost så det var bara att lasta på. Jag tog även med mig en kopp kaffe till rummet i en pappersmugg. Sedan somnade vi om och sov.

När vi vaknade tog F kontakt med B igen och det bestämdes plats och tid för att ses. B är gift med J, som brukar passa mina katter ibland när F är bortrest. B är från England, lite utanför London, och nu på besök hos sin mamma.

Vi tog tunnelbanan in till Waterloo där vi skulle träffa dem. De meddelade sedan att deras tåg var försenat och F och jag hann med god marginal dricka varsin öl.

När de kom traskade vi iväg till en Nando’s som ligger ganska nära Waterloo. Där äter man kyckling och väljer själv vilken nivå man vill ha styrkan på såsen. Både F och jag valde den starkaste, men antingen så hade man inte gjort den speciellt stark eller så fick vi helt enkelt fel sås.

Maten var jättegod och jag valde ett rosévin som var enormt gott. Just rosé kan ju vara lite olika.

Det var trevligt att träffa dem, Jag har träffat B:s mamma en gång tidigare när hon var på besök i Sverige. B träffar jag lite då och så, om än inte så ofta.

Lite graffiti hittade vi på vägen/väggen

Efter maten gick vi med dem till stationen och sedan promenerade vi lite. Hittade ett café, tror det var en Costa, och jag köpte kaffe förstås. kakor också till F och mig. Han hade redan en dricka som han köpt någon stans.

Sedan började vi planera för att ta oss hem till hotellet. Man blir trött av att vara på semester…

Vi bodde väldigt bra kommunikationsmässigt och jag kan tänka mig att bo där igen. När vi väl kommit underfund med att Elizabethline  visserligen var en tunnelbana, men låg lite för sig själv och alltså var raka vägen. Det var den vi borde tagit från flygplatsen men vi gick ju ner i underground och då blev det många byten. Den var dessutom inte med på den app vi lyckats hitta.

Väl hemma vilade vi, jag lyssnade på ljudbok och F läste. Sedan sov vi. Vi skulle upp tidigt på söndagen.

Det här inlägget postades i Livet, Mammason, Resor. Bokmärk permalänken.

2 svar på London, andra resan – Dag 3

1. Znogge skriver:

Vilken bra tredje dag det blev!
    Dock förstår jag inte hur ni kan klara er med bara frukost och en fika under dagen. Min kropp och mitt mående hade protesterat direkt kan jag säga.
    Så trevligt att ni fick träffat B och hans mamma och att hans besök sammanföll med er resa.

Önskar en fin tisdag nu!

Kram

2. Ingrid skriver:

Det låter som en väldigt trevlig dag och så roligt att få träffa gamla bekanta.